fredag 11 december 2015

Planlösning

Jag kom på här om dagen att jag har aldrig visat ritningarna över planlösningen i huset. Så därför tänkte jag göra det nu då. Bild kvaliteten är kanske inte den bästa efter som jag har fotat med telefonen. Vi har ju ritningar endast i pappersformat, like old school style :)

Först är ritningen över nedervåningen. Alla små detaljer stämmer inte till 100% som t.ex. åt vilket håll dörrarna svänger sig och placering av vissa skåp. Vi kommer heller inte att sätta någon eldstad i storstugan som det är inritat. 
Från början var det nog tänkt att vi skulle ha en liten kakelugn eller liknande i storstugan men vi konstaterade senare att det skulle bli ganska trångt. Storstugan är ju redan ändå full med dörrar och trappor och what not, så vi fick helt enkelt skippa den tanken.
Det är alltså den högra delen som skall byggas ut i nästa vår/sommar. Jag är själv helt nöjd med hur vi har planerat utrymmen i utbyggnaden, men det är klart, helt nöjd kan man inte vara förrän det är färdigt och man vet om det fungerar i praktiken eller inte.

Här är planlösningen över vinden. Det blir 3 sovrum, en liten toalett och allrum/tv rum. I det två sovrummen som finns i gamla delen av huset har vi tänkt göra platsbyggda garderober medan det sista sovrummet i nya delen får en liten klädkammare. Vi har verkligen försökt tänka praktiskt när vi har planerat planlösningen och för mycket förvaring kan man ju knappast ha!

Åh vad jag längtar tills vi får flytta in! Vad mysigt det kommer att vara på julen när man får riktigt pynta och inreda ordentligt! (visst FÅR jag göra det nu också, men inspirationen räcker inte riktigt till :D)

Vill önska alla en riktigt trevlig helg, själv har jag äran att vara på jobb i kväll och söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar