söndag 6 september 2015

Första inlägget.

Hej!

Detta är nu N:te gången jag försöker mig på att skriva en blogg. Nå, vad är skillnaden denna gång?!
Jo, denna gång har jag faktiskt ett ämne att skriva om! :)

I denna blogg kommer ni att följa med vår resa i husrenoveringens värld. Vi, jag och min man, är just nu mitt uppe i en renovering av ett gammalt hus från slutet av 1800-talet. Huset som just nu är cirka 150 m2 kommer att restaureras varsamt där vi försöker att bevara vad som bevaras kan + att vi kommer även att bygga ut huset ytterligare med cirka 50m2.

Anledningen till varför jag valde att starta en blogg om just detta ämne är för att jag själv älskar att kika in på andras bloggar som berör just samma ämne och jag vill själv också kunna inspirera andra med vårt projekt. Jag anser nämligen att det finns allt för lite bloggar som handlar om byggnadsvård och dylikt ;) Jag hoppas iallafall att det finns någon där ute som blir glad av att se och läsa om det vi gör här i huset.

Såhär såg det ut i vintras.. några månader före vi satte igång med renoveringen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar