söndag 5 juni 2016

På höga höjder

I går och i dag har jag bland annat målat dekorationslisterna på den södra och västra gaveln.
I fjol orkade jag helt enkelt inte måla mer än två varv så nu var det dags att måla det tredje varvet. Det var mycket tyngre för armarna än vad jag kom ihåg att det skulle vara så får se om jag har träningsvärk imorgon.
Aningen skrangligt var det på stegen när jag målade högst upp vid nocken av gaveln, pulsen ökade för varje steg jag tog när jag klättrade upp. Samtidigt måste man hålla penseln i ena handen, se till att inte målhinken inte spiller, ha ett fast grepp om stegen med andra handen och ännu till måste man se till så man inte faller bakåt!
Nå, allt gick bra. Båda gavlarna är nu färdiga och jag är i liv.
Får se hur det går sen i framtiden när den norra gaveln ska målas, marken sluttar neråt därifrån vilket betyder att det kommer att vara ännu högre till nocken än vad det var på södra och västra gaveln. Kanske man borde skaffa sig en skylift?! =)

Färdigt målat för denna gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar