måndag 24 april 2017

Tapet-inspo

Lånade hem förra veckan tapetböckerna Duro - Gammalsvenska och Boråstapeter - Karlslund.
Här är några av deras tapeter som jag skulle kunna tänka mig att sätta upp på väggarna i vårt blivande hem.

Duro, Liljesal i röd/beige eller blå/grå. 
Jag gillar båda tapeterna, de är enkla men har det lilla extra. Vet dock inte var i huset någon av dessa skulle passa för tillfället.


Duro: Stjärnvik i vit/grå och bården Akantus i vit/grå/gul. 
Jag tror att denna tapetkombination skulle passa fint i matsalen tillsammans med den gula kakelugnen, men som det ser ut nu är den nog tänkt att vi ska måla väggarna i det rummet.


 Boråstapeter: Bjärka Säby i blå/beige.
Hur snygg är inte denna då?! 


 Duro: Löväng och Hudiksvalls Teater samt Boråstapeter: Stjärntrellis.
Alla dessa kandidater skulle jag kunna tänka mig att ha på väggarna i lillkammaren.


 Sist men inte minst; denna snyggning från Boråstapeter: Rosenvinge.
Mitt första intryck av denna tapet var att den var så extrem så jag visste inte om den var ful eller snygg. Men efter några dagar när jag har tittat mer på den tycker jag att den är helt jävla underbar medan Patrik tycker att tapeten är brutal! =D

Det enda som jag är lite bekymrad över är att tapeterna från Boråstapeter är Non-woven medan Duros är papper. Vi har varit av den åsikten att vi bara ska använda oss av papperstapeter men visst måste man kunna kompromissa lite också. =)

1 kommentar:

  1. samma tankar här, när allt annat är plastfritt, sökt länge efter en byggpapp utan plast och det ska andas i konstruktionen å sen kommer vi till tapeterna? Hmm... Men snygga tapeter har de!!!!

    SvaraRadera