söndag 23 april 2017

Råspont

Den sista semesterdagen börja lida mot sitt slut och i morgon är det dags för jobb igen.
Under veckan har vi fått en del jobb gjort i köket och matsalen. Ytterväggarna har blivit isolerade och papprade, träfiberskivor och råspont har inhandlats.
Efter många om och men beslöt vi att inte sätta skivor på ytterväggarna i köket, vi valde att sätta råspontpanel istället. Anledning var att det skulle bli mycket lättare att fästa fast köksskåp och hyllor i råsponten istället för att börja placera ribbor på vissa ställen bakom väggskivorna, för att börja planera in redan nu på vilken höjd hyllor och sånt ska komma känns ju helt omöjligt!

Matsalen
Köket
Råspont på gång i köket
Hela semesterveckan har dock inte bara gått i renoveringens tecken utan jag har nog hunnit med annat också. Bland annat:
Varit på två ridturer med min mors islandshäst och hennes väninnan. Känslan som uppstår efter en ridtur ute i skogen är nästan helt oslagbar och mina ben är ännu sjuka efter dessa turer! =D
Jag har hunnit besöka en inredningsaffär, där min vän arbetar, och tittat på en hel massa tapeter. Tanken var ju att vi inte skulle skaffa så mycket tapeter utan satsa mer på schablonmålning istället, men oj så roligt det är med färgglada tapeter!
Helgen har spenderats på färjan mellan Helsingfors och Tallinn.

Skäggiga-gubben

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar