lördag 29 april 2017

Mera tapeter

Den senaste Gård&Torp tidningen kom hem med posten här för några dagar sedan. I ett av reportagen hade man tapetserat ett rum med en fin och enkel tapet med riktigt gammaldags känsla. Tapeten var Gysinge - Nästgårds. Jag föll genast för tapetens helhet och utseende, den kändes så äkta på något vis.
Samtidigt som jag läste genom reportaget kom jag att tänka på när vi förra hösten besökte Gysinge byggnadsvårdcentrum, visst var det inte så att jag tog med mig hem en hel hög med tapetbitar därifrån? Och jo, det gjorde jag.

I morse när vi kom till bygget hittade jag påsen med alla tapetbitarna och där var de, Nästgårds-tapeten i alla tre kulörer.
Basfärgen på alla tapeterna är ljusbrun, som om mönstret vore tryckt direkt på "gammalt" papper, och mönstret finns i blått, rött och brunt. Tapeten i reportagen var i brunt och jag tycker den var riktigt snygg, mjuk och lugn på något vis medan den blåa tapeten känns väldigt uppiggande.
Jag tänkte att man skulle kunna tapetsera lillkammaren och den gamla farstun med den här tapeten, men i olika färger, t.ex. lillkammaren med den blåa tapeten och gamla farstun med den bruna.
(Vad är det med mig och blåa tapeter? =))
 Bilder ur Gård&Torp nr4 
De tre olika färgalternativen av tapeten Nästgårds

2 kommentarer:

  1. Hej
    Har ni tittat på tapeterna från Norsk Arv - finns en hel del fint där med. men dyrt...
    http://www.tsh-interior.no/tapeter/

    SvaraRadera