onsdag 3 augusti 2016

Bokningsbekräftelse!

Har haft jour under natten så i dag har jag varit ledig. 
Dagen har spenderats en stund i blåbärsskogen tillsammans med Dixie. Cirka 1,5 timme orkade vi vara innan myggen störde allt för mycket och åskan kom dundrande. Tror Dixie tyckte att det blev lite tråkigt så hon var nog nöjd när vi åkte hem igen. 2,5 liter blåbär fick jag med mig hem idag så det blir nog att göra ett till besök inom kort.

Nu på eftermiddagen har jag tagit mig friheten att boka färja och hotell till höstens Sverige resa! 
I oktober blir det en 5-dagars inspirationsresa inför nästa år. Förhoppningsvis börjar vi komma så pass långt med huset då att vi får på allvar börja planera inredning och färgsättning.

Vår reseplan ser ut på följande sätt:
Tisdag kväll kör vi ner till Åbo och bor en natt på hotell.
Onsdag morgon tar vi färjan från Åbo till Stockholm. I Stockholm sover vi en natt på hotell.
Torsdag har vi planerat att besöka Skansen och möjligtvis någon annan sevärdhet om vi hinner. Efteråt kör vi upp och övernattar i Uppsala.
Fredag blir det att besöka byggnadsvårdarnas Mecca - Gysinge! Jag ser så fram emot att besöka detta ställe! =) Efter en heldag vid Gysing kör vi vidare och bor en natt i Gävle.
Lördag blir det att köra norrut längs med höga kusten och någonstans, vet inte riktigt var ännu, ska vi bo en natt på hotell. 
Söndag kör vi till Umeå och tar färjan över till Vasa och därifrån hemåt.

Vi tar jätte gärna emot tips på sevärdheter längs med vår rutt som man kan besöka! =)

Gysinge
Skansen
Höga kusten

2 kommentarer:

  1. I Gävle kan ni äta middag på A&S (urgod falafel och schysst korv), Söders källa (ekologiskt och ambitiöst) eller Matildas (klassigt och hög kvalitet). På väg norrut borde ni svänga av i Söderhamn och besöka hälsingegården Erik-Anders (om de har öppet - men ägarna bor i huset bredvid så de kanske kan öppna för er).

    SvaraRadera