söndag 27 mars 2016

Vår i luften

Glad påsk! 
Hoppas alla har haft en trevlig helg, själv har jag jobbat fredag och lördag men resten av påskhelgen har jag nog varit ledig.
Åh, vad det är underbart väder just nu, man märker verkligen att våren är på kommande! fåglarna kvittrar i träden och snön smälter bort i rasande fart. Tyvärr så kommer klottväder på köpet, men det är ju bara en bisak utöver allt det andra positiva som våren erbjuder.

I Tisdags var jag ledig från jobbet så jag och mamma passade på att göra skidpremiär för i år, bättre sent än aldrig. Vi skidade på sjön nära sommarstugan och det blev en passlig 10 kilometers tur. Vädret var helt perfekt, vindstilla, bra glid och inte ett moln på himlen. För första gången i mitt liv kan jag med handen på hjärtat säga att jag tyckte det var roligt att skida, jag hatar verkligen att skida längs med spår där det endast är upp- och nedförsbackar.

Hurtbullarna
Huset just nu, en ganska dyster syn

Så mycket nytt på byggfronten har det inte hänt.
Patrik har nu bara en fönsterkarm kvar att göra, sen så får vi kryssa av det på listan. Idag har jag målat tredje varvet med den gula färgen på fönsterbågarna och om några dagar får jag måla tredje varvet med den vita färgen, efter det tror jag  bestämt att de är klara.
Fem stycken fönsterkarmar är nu också målade ett varv och i dag grundmålade jag fyra karmar till.
Sakta men säkert börjar man se ljuset i evighetstunneln!

Nästa vecka eller veckan där efter borde bräslåningspanelen vara färdig för avhämtning. Bara jag får första satsen med karmar och bågar färdiga så kan vi börja klä in södra sidan av huset. Som vi har längtat!

karmar, målade ett varv

Tre varv med guldockra på fönsterbågarna och karmarna är grundmålade

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar