torsdag 10 mars 2016

Leveransdag

I går när jag var ledig passade Patrik på att komma hem några timmar tidigare från arbetet. Vi körde via mina föräldrar och lånade min brors paketbil och sedan åkte vi till snickeriet för att hämta våra nya fönster och ytterdörren.

Det blev kärlek vid första ögonkastet, igen!
Dörren var perfekt och fönstren till farstukvisten var helt underbara. Till och med min mamma sa att hon blev avundsjuk, fast det kommer att vara en hel del arbete med att tvätta fönstren sen. =)
Det har varit lite svårt att föreställa sig hur allt skulle börja se ut på riktigt eftersom vi bara skissade upp på papper ungefär hur vi ville ha fönstren, men slutresultatet blev ju verkligen till en tiopoängare!

Ytterdörren, kvistfönster till vinkeln och sidorna

Dörren, fönsterkarmar, mindre karmar till farstukvisten och innerfönsterbågar 
De senaste dagarna har vi arbetat på som vanligt. Patrik har hållit till hos svärföräldrarna och fixat ihop en fönsterkarm. Den blev också väldigt bra. Så nu är det bara 10 kvar!
Jag har rengjort fönsterrutor och monterat hörnjärn på ytterbågarna och det känns som att jag har börjat få in knepet med dem, men ännu är det en några kvar att fixa.
Så småningom från jag börja förbereda mig inför kittning och målning av fönsterbågarna!

Lillkammarens södra fönster, ny fönsterkarm med gamla ytterbågar.

3 kommentarer:

  1. Those are going to be beautiful windows!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thank you! We are very pleased of how the turned out :)

      Radera
  2. Vilket snickeri gjorde dörren och fönstren?

    SvaraRadera