söndag 20 mars 2016

En dag på skaren

I dag har vädret varit helt underbart så redan från morgonen passade vi på att köra till sjön och promenera på isen. Vi fick även sällskap av mina föräldrar och Dixie njöt verkligen av att få springa fritt omkring. Dagen skulle varit helt perfekt ifall man skulle haft med sig en termos med varm kakao och en solstol där man skulle kunnat sitta och njuta hela dagen.


På eftermiddagen fortsatte jag med att grundmåla fönsterkarmarna som Patrik har tillverkat medan han har fortsatt att fixa ihop flera. Hälften av karmarna är nu färdiga, så inom några veckor borde det projektet vara klart.
Igår målade jag första satsen av fönsterbågarna och precis som med allt annat kändes det lite knepigt i början. Man måste måla 1-2 mm ut på fönsterrutan för att förhindra att fukt tränger in under överkittet, så mellan varven såg det ut som om en 3-åring skulle hållit i penseln. =)
Utsidan på bågarna målades med Ottossons guldockra och insidan med kittvit. Första kommentaren som jag fick om den gula färgen var att det ser ut som babydiarré! haha! nå, jag VET att det blir bra sen när det är färdigt och man ser helheten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar