onsdag 10 februari 2016

Nytt i bokhyllan

Jepp, han har gjort det igen, min man.
En kväll förra veckan när jag hade somnat på soffan passade han på och klicka hem en bok från huuto.fi. Boken heter Talonpoikaistalo - talonpoikaisarkkitektuurin katoavaa kauneutta/ Bondgårdar - bondgårdsarkitekurens försvinnande skönhet/ Peasant houses - the vanishing beauty of peasant architecture.
Boken är ursprungligen från 1973, men andra upplagan är tryckt 1997, och är skriven av Markus Leppo på både finska, svenska och engelska. Innehållet består främst av bilder samt intervjuer som Leppo har gjort med ägare till gamla hus. Bilderna är fotade runt omkring i Österbotten med omnejd.

Boken i sig själv är inte så värst innehållsrik på fakta men kanske man kan få lite inspiration från bilderna.



 Bilden ovan är tagen i Vörå


Bilden till vänster är tagen i grannbyn och bilden av de stiliga männen är tagen från min by.


I dag och imorgon är jag ledig, skönt!
Jag har nyss kommit hem från en promenad med hunden, väglaget är ju inte precis optimalt just nu och man får verkligen vara försiktig med var man sätter fötterna. Det skulle ju inte vara så lägligt med en handledsfraktur i detta skede.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar