onsdag 14 oktober 2015

Sakta men säkert..

God morgon!

Min frånvaro på bygget har lyst som solen gör på sommaren under helgen och hittills denna vecka.
Både lördag och söndag har jag varit vid jobbet, men en liten arbetsinsats lyckades jag nog ändå bidra med på lördag kväll vid bygget. 
Måndag var det jobb från 7.30 och kom hem lite före 19, sprang upp till lägenheten och bytte kläder,cyklade till idrottshallen, svettades på boxercise och kom hem igen runt 20.30.
Igår var det även jobb hela dagen och efteråt stannade jag och några kollegor kvar längre och filmade in lite till vår kommande julfest :) Senare på kvällen var det 1-års kalas som gällde.
I dag har jag ett kvällsskift att se fram emot. 

Som tur har Patrik semester hela denna vecka, så en hel del har ändå hänt vid bygget.
Golvbjälkarna är nu helt färdiga i lillkammaren, gamla farstun, köket och matsalen. Så nu är det endast bjälkarna till storstugan som är kvar att fixa. Till näst blir det troligtvis att börja sätta vindskydds skivor under golvbjälkarna.

bjälkarna på gång i lillkammaren.
gamla farstun är klar.
I går efter kalaset var jag en sväng och kollade in läget vid bygget och tog några bilder från köket och matsalen. Vet dock inte vad min telefon har fått för fel när alla dessa bilder inte kunde visas idag när jag skulle överföra dem till datorn :/ Nå, jag kommer att ta nya bilder och lägga upp dem någon gång senare.

Patrik har i helgen rivit bort den gamla dörrkarmen som går mellan gamla farstun och storstugan. Under, eller kanske man ska säga bredvid, dörrkarmen kom en ännu äldre dörrkarm fram. Karmen var svartmålad av rejält virke och mycket kortare än den som har varit senast i bruk.
En liknande dörrkarm fanns även på vinden, dörren som hör till karmen är cirka 1,40 hög? Vi har sparat både dörren och karmen och vi har planerat att sätta in dem i något rum sen när huset blir färdigt. Troligtvis kommer den att bli en ingång till någon klädkammare eller liknande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar