torsdag 3 november 2016

Små framsteg

Det blir bara kallare och kallare för varje dag som går men ännu har vi int sett av någon snö.. inte mycket iallafall.
Vilken tur att skorstenen blev färdig i måndags så vi kan småningom börja elda. Ännu fattas några tegel i köket och Högforsen skall "installeras" men i kakelugnen är det bara att börja brassa på (nästan) =). För tillfället eldar vi ljus för att få igång cirkulationen i skorstenen.


Ikväll unnade jag mig själv en ledig kväll från bygget och istället har jag gjort allt annat som inte blir gjort på kvällarna. Jag har städat, bytt sängkläder, handlat mat, varit på länk med hunden och avslutade kvällen med en hårinpackning, ansiktsmask och fotbad.

Gubben är förståss trägen och krånglar vid bygget tillsammans med särfar. Just nu är det golvvasorna i tillbyggnaden som är in the making.
Själv har jag int så mycket på gång. Innerfönster bågarna som blivit målade ska få torka en tid ännu innan jag svänger på dem och börjar måla andra sidan, igår isolerade jag runt ett par fönster med lin och för tillfället har jag ingen aning om vad jag ska göra i helgen, med det löser sig.

För övrigt flyter det på med vaggan på möbelrestaurringskusen. Hela vaggan är nu sandpapprad ett varv men den fina gröna färgen sitter som gjuten så det blir nog att såta på ännu åtminstone ett varv. Så småning om får jag börja planera ytbehandlingen vilket ska bli intressant.
Betydligt bättre men inte helt färdigt än.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar