lördag 26 november 2016

En tegeldröm

Jag har länge drömt om att vi någon gång i framtiden ska ha ett lusthus eller någon typ av "uterum" på gården där man skulle kunna sitta och äta eller bara vara under regniga sommarkvällar.
Tidigare i veckan fick vi tidningen Meidän Talo av svärmor och i tidningen fanns ett reportage om ett lusthus/uterum som jag förälskade mig på en gång!


Tegelväggen från insidan är helt underbar! Älskar hur teglen är radade ovanför fönstret och den lilla kaminen. Jag är dock inte helt säker på om hela byggnaden skulle behöva ha synligt tegel. Ett alternativ kunde vara att utsidan skulle täckas med vit puts och fönsterbågar skulle målas gröna.

Jag tror nog att vi ska boka in ett sånt här hus i projektkalendern för de närmaste 20 åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar