söndag 25 september 2016

slutspurten

Jag har stått hela helgen på stegen och målat.
Jag har målat allt som går att måla! knutbräden, fönsterfoder, dropplister och dekorationslister. Nu värker det både i händer och fötter och tanken på att allt som jag målat under helgen borde målas ännu två varv till får mig att vilja spy galla! så roligt tycker jag att det för tillfället är att stå på stege och måla! =D
Hur som helst så har de sista dekorationslisterna nu kommit på plats och det blev riktigt fint! Patrik hjälpte till och med att grundmåla uppe vid nocken av gaveln igår.
Vi får ju se hur mycket mer vi hinner måla i år, kvällarna blir bara kortare och kortare och vädret är ju inte längre det ultimata.

Utöver allt målningsarbete som blivit gjort under helgen har vi också städat upp lite på tomten, Tegel har sorterats och flyttats, brädhögar har försvunnit och annat skräp som legat här och där har samlats upp. Men visst finns det en del bråte kvar ännu! =)

Ikväll före vi åkte hem från bygget funderade vi lite på vårens projekt: gårdsplanen.
Det är inte så lätt att veta hur man egentligen vill ha gården att se ut. Var måste det fyllas ut, var ska gräsmatta och grusplan komma, vilka växter vill man ha och så vidare. Vi har ändå, som tur, ganska liknande visioner om hur vi vill att gårdsplanen ska se ut, men jag tycker ändå att det känns rätt svårt att föreställa sig om hur det skulle kunna bli.
Som tur har vi ändå bra med tid på oss att ännu tänka, fundera och kanske skissa upp våra idéer.
Grundmålning
Dixies första tur i traktorn
De sista dekorationslisterna är nu äntligen på plats!
På tisdag är det kursstart i möbelrestaurering som jag har anmält mig till, känns spännande!
Mitt första projekt är en gammal vagga som jag köpte för snart två år sen. Vaggan är förövrigt i bra skick men gammal färg skall tas bort. För tillfället är tanken att den ska få vara trären med målade dekorationer på sidorna. Vi får se sen hur slutresultatet blir!
Restaureringsprojekt #1






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar