onsdag 7 september 2016

3 saker som jag hatar vi bygget just nu

Konstaterade ikväll att det finns några saker som jag stör mig rktigt brutalt på.

För det första:
Aluminiumstegar. En av orsakerna till att målanet på utsidan har dragit ut på tiden är just på grund av att jag HATAR att släpa på stegen fram och tillbaka. Eftersom vissa lister sitter så högt upp så hamnar jag att använda dubbla stege för att nå upp och då väger en ju en hel del. Så att, om man skulle slippa att bära å släpa på stegen fram och tillbaka hela tiden skulle livet vara mycket enklare!

För det andra:
Att vi inte har något golv i tillbyggnaden. Ja vad ska man säga, det där att hämta en sak ur huset är ett helt projekt i sig. Fast det bara handlar om några meter från ytterdörren in till gamla delen av huset så känns det som att man skulle delta i gladiatorerna eller ett obstacle race. Hoppa ner, klättra upp, hoppa ner, klättra upp och så tillbaka igen.
Nej, så här kan vi inte ha det länge till.

Och för det tredje:
Saker och bråte, överallt! Det är ingen skillnad var man än rör sig, saker är utspridda precis övrallt. Är det inte bråte så är det verktyg eller material eller någonting annat. Men visst är man själv medskyldig till detta och fast man borde röjja upp någon gång nu som då så är det alltid någonting annat som är "viktigare".

Men utöver dessa tre små stressmoment så är livet ganska bra ändå :)
Plötsligt var det dags att skaffa ordentlig utomhus belysning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar