fredag 1 juli 2016

Veckan från helvetet

Ja, en sån känsla har jag haft nästan hela veckan. Ingenting har blivit som man har tänkt sig, hela tiden har någonting krånglat och jävlats. Nervösa sammanbrott har varit många och Patrik kan känna sig lycklig att han har varit, och ännu är, bortrest under denna tid.

Hur som helst åkte jag hem från bygget i dag med flaggan i topp!
10 stycken innerbågar har nu blivit iglasade, kittade och insatta i sina karmar. Där får de nu hänga i några veckor och torka så länge vi håller på med annat. Åtta stycken innerbågar återstår att fixa men eftersom karmarna inte är på stället ännu kan ja inte börja med dem förrän det.
Vissa av fönsterbågarna var lite ostabila och "hängde" när man satte fast dem i karmen. För att få rätt passform på bågarna har jag täljt kilar som lyfter upp bågen och håller den på plats.
Innerbågar på plats i gamla farstun.

Det handblåsta glaset ger en vacker skuggbild.
I dag är det min sista officiella semesterdag, tänk vad tiden går snabbt! Hur ser arbetssaldot ut då?
- Kakelugnen är uppmurad
- Grunden för utbyggnaden är klar (bara syllen för farstukvisten som fattas)
- Golvet i allrummet på vinden är isolerad
- Golvplankor till 3 rum är såpskurade
- Cirka 150 takbräden är tvättade
- Dekorationslister på utsidan är målade 3 varv
- Takbjälkar är laserade och vaxade
- Rör, kablar och avloppsrör är nergrävda
och säkert något annat smått och gott har också blivit gjort!

Jag tänkte ta ledigt från bygget nu i helgen. I morgon blir det att besöka Purmos loppisrace, får se om man lyckas fynda någonting fint. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar