tisdag 5 juli 2016

Regn och rusk

Den gråa vardagen levererar. Enligt väderleksrapporten utlovas det bara regn, regn och mera regn en längre tid framöver. Suck! Vilken tur vi hade då semestern tog slut när det blev så här dålig väder. =)
Gubben har också äntligen hittat hem från svenska fjällen, skönt att ha honom hemma igen efter 10 långa dagar.

Lördagens loppisrace i Purmo var sådär, mina förväntningar var ganska höga så lite besviken blev jag vid vissa punkter. Bäst var det nog inne i centrum där många försäljare fanns på plats.
Jag lyckade ändå fynda något metallskrot. Jag har inte egentligen någon aning om vad saken i fråga är men damen ja köpte föremålet av ansåg att den är väldigt dekorativ i trädgården! Fast i någon trädgård ska den inte stå. Jag tänkte att den kanske skulle så stå i fartun som man skulle få sitta på när man ska ta på sig skorna, typ.
Just nu får den vara filt-pall i lägenheten till vi flyttar in i huset. =)

Dixie ger tummen upp!

Det kommer att bli en ganska oeffektiv vecka på bygget nu.
Det som står högst på to do listan är att sätta den nya panelen på de sista väggarna på huset. Ytterväggarna vid matsalen, köket och uppe vid gaveln är ännu ogjorda. Men på grund av regnvädret börjar vi knappast på med att brädslå matsalens södra vägg ännu, kanske först sen i helgen ifall det blir uppehåll.
I går gjorde vi egentligen ingenting speciellt vid bygget. Vi mätte upp och räknade hur mycket virke som kommer att gå åt spirningen av tillbyggnaden. I början av nästa vecka borde byggkarlarna komma och börja på, spännande! Det ska bli så roligt att se när tillbyggnaden växer fram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar