torsdag 12 maj 2016

Fullt ös

De senaste dagarna har det varit fullt ös på bygget med sena kvällar.
Det är ju både positivt och negativt att kvällarna har blivit så ljusa. Man orkar och hinner göra mycket mera på bygget men tillika är klockan så mycket när man kommer hem att man inte hinner med någonting, för det mesta blir det att äta en liten kvällsbit, duscha och gå å sova.

Under helgen, medan jag var på jobb, fixade Patrik panelen på lillkammarens östra sida, en väggstump på två meter. Nu har  4/10 sektioner på huset fått ny panel.
I måndags på kvällen passade jag på att riva ner den gamla panelen från storstugans västra vägg. Den delen står följande i tur på att få ny beklädnad.











I tisdags satte jag mina o-gröna fingrar på prov. En gammal syren skulle tas bort och istället för att kasta bort den tänkte jag pröva på att ta isär den i mindre bitar och plantera om den. Det blev 8 stycken små plantor som jag satte längs med dikeskanten. Tanken är att det skall bli en berså liknande häck som skall ge lite insynsskydd från vägen.
Tyvärr tror jag nog att jag är den sämsta trädgårdsmästaren som finns, jag lyckas alltid ha ihjäl garderobsblommor och kaktusar som inte kräver allt för mycket tillsyn. Så vi får nu se hur det går med mina syrener.
Dålig bild av mina syrener, den blivande stenmuren och vår otroligt fina gårdsbyggnad!












I går kväll kom äntligen grävmaskinen och började gräva för husgrunden till vår tillbyggnad och farstukvisten. Arbetet fortsätter ännu i dag men ganska långt kom de ändå i går.
Vi , jag och svärfar, hann även bära in tegelstenar till köket och matsalen igår under kvällen. I dag kommer nämligen muraren och påbörjar murningen av skorstenen till Högforsen och kakelugnen! =)

Nöjd husrenoverare granskar gropen.

Som sagt: det är mycket nu!
Min fönsterrenovering lider lite för tillfället men till helgen har de lovat lite sämre väder så kanske jag har mera motivation att arbeta med dem då. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar