söndag 22 maj 2016

En grön och vacker vår

I dag är jag trött, otroligt trött. Har varit hela veckan på jobb (bokstavligen) och imorgon är det dags igen. Men som tur kan jag trösta mig med att jag har bara 7 arbetsskiften kvar, sen är det semester som gäller!!

Vad har hänt på bygget under veckan då?
Patrik har armerat grundsulan för utbyggnaden och imorgon kommer betongbilen och gjuter.
Fönsterkarmarna, som kommer på tillbyggnaden och farstukvisten, har jag målat ett varv och de tillhörande fönsterbågarna är nu färdigt iglasade och kittade. I dag har jag målat vitt på insidan av bågarna och om några dagar får jag måla första varvet med gult på utsidan.
I går satte Patrik in storstugsfönstret på plats och i dag paprade vi väggen, spikade fast dropplisterna och började panela. Vi hann inte panela färdigt hela väggen i dag men det får vi göra klart imorgon efter att sockeln är gjuten.

Fönstret på plats i storstugan! 
Mera panel åt folket!
Det har börjat grönska till nu riktigt ordentligt på träd och buskar, härligt! Jag inspekterade mina omplanterade syrener idag och banne mig, på alla förutom en planta hade det börja komma knoppar! det blir nog bra det här ännu ska ni se!
Det blir nog en syrenbuske av det här ännu en vacker dag!
 Lönnen och en äldre syren har börjat grönska för fullt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar