söndag 23 oktober 2016

Check, check, check!

Det är nu en vecka sedan vi kom hem från vår semester och vi har egentligen inte gjort någonting vettigt vid bygget och jag har njutit varenda minut av det!
Vi stressade nästan ihjäl oss före semestern och det var inte alls roligt att vara vid bygget.

Under denna vecka har vi som sagt mest donat på med onödiga nödvändigheter.
Vi har satt in innerfönstren som jag målat klart redan tidigare i höst.
Vi har flyttat en hel hop med golvplankor och takbrädor från tältgaraget in i värmen i garaget. Där ska golvplankorna få torka till sig några månader tills det blir dags att sätta in dem i huset.
Andra satsen med kittade innerfönster, som hängt på tork i karmarna, har också tagits in i garaget och fått en strykning med färg.
I torsdags hade jag ledig dag från jobbet så då passade jag på att grundmåla färdigt farstukvisten, nu kan jag äntligen kryssa av det på listan. I dag har vi satt in överljustet och vilken stor skillnad det blev! Överljuset var det gamla som satt ovanför ytterdörren när vi började med renoveringen och precis som förr fästes den fast med hästskosöm.

Under veckan har även en hel del skräp försvunnit och brädhögar har flyttats, Jag antar att jag nu äntligen kan säga att nu är vi färdiga med utsidan! (..för den här gången :))
Fönsterbågar och golvplank till 5-6 rum på tork i garaget

Takbrädor på tork


Farstukvisten grundmålad och överljuset på plats.

Panorama från insidan av farstukvisten, I´m in love!


2 kommentarer:

  1. Så snyggt! Och så bra med torkutrymme. Vi saknar mest utrymme för att torka. Nåt varm ställe att måla på. Då skulle vi ha kommit betydligt längre på väg nu...!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja visst, garaget har varit guld värt när vi har målat och när man behöver förvara stora saker. Vårt garage är egentligen kallt men i vintras hade vi ett olje element som värmde upp en del av garaget och nu har vi satt in en luftvärmepump.

      Radera